Alla inlägg den 18 juni 2012

Av Marie Lindén - 18 juni 2012 15:38

Den här veckans inlägg blir lite annorlunda. Det består framför allt av ord som kom upp i mitt huvud då jag tänker på midsommarafton i allmänhet. Jag har lagt ihop dem till något som jag i brist på bättre ord kallar en dikt. 


Midsommar


Skärgård

Klippor

Hav

Blommor

Sommar

Ljusa kvällar

Glansbild


Sill

Nypotatis

Snaps

Fest

Umgås

Krav

Besvikelse



Epilog: Midsommar är för mig en magiskt vacker årstid. Men själva midsommarafton upplever jag som en ganska kravfylld dag. Krav på att man ska ha ett roligt program tillsammans med många vänner. Om man inte har något självklart program kan det lätt leda till stress och ångest. Också hos de som har program kan det leda till stress och besvikelse när inte allt går som planerat. När allt inte blev som i en pripps-blå-reklam. 

Ovido - Quiz & Flashcards