Alla inlägg under oktober 2014

Av Marie Lindén - 11 oktober 2014 14:54

Måste göra ett inlägg med en bild, så att jag kan dela blogginlägg utan att det dyker upp en bild på en smörgåstårta bredvid. Så här kommer en mer neutral bild på min anteckningsbok (som startade bloggen efter en idé från Ewert).  

Av Marie Lindén - 11 oktober 2014 12:33

Eller kanske inte det allra osexigaste, men definitivt högt opp på min lista är när män klagar på hur jobbigt det är att ha på kostym. Get over yourselves! För det första: alla män ser snyggare ut i kostym (om det inte är något extremt som en babyblå 70-talskostym med kråsskjorta eller att den är helt fel storlek). Det är någonting med hur kostymer och skjortor är skurna som gör att alla män ser snyggare ut när de tar på skjorta och kostym. Och kanske är det lite av en män-i-uniform-effekt också. 


Så du, man med kostym: du har just ökat dina chanser att någon på festen ska spana in dig och tänka: åååh! Så varför minska den med att klaga? För vem tycker det är sexigt med folk som klagar? Har du någon gång hört någon säga att: "när jag hörde honom klaga över hur obekvämt det var, då tänkte jag att honom måste jag få med mig hem"? Varför förstöra bilden, känslan, hos tjejen (eller killen) som spanar in dig?


Dessutom: det är inte så farligt obekvämt att ha på sig kostym. Kolla på tjejen bredvid dig i högklackat, pusch-up-bh (eller några andra obekväma specialunderkläder) och nylonstrumpbyxor. Vem av er har bekvämare kläder på? Vem av er klagar antagligen högre över hur obekvämt det är, om att behöva ha på sig en "monkey suit" och att det är så jobbigt för att det är så varmt? Okej, ja: era kläder är antagligen varmare. Men i det här landet är det en fördel största delen av året. Tjejen som sitter bredvid er på julfesten med knälång klänning, bara armar och nylonstrumpbyxor sitter antagligen och fryser. Så vänta er inte allt för mycket sympati när ni berättar hur synd det är om er för att ni har varmt. I alla fall inte om det är jag som sitter bredvid. 


Så män i kostym: sluta klaga och låt oss spana in er istället. Det kommer antagligen att löna sig för er med. 

Ovido - Quiz & Flashcards